Мови вивчати треба змалечку. ТАК чи НІ

Звикли до твердження, що в дитячому віці набагато простіше вивчати іноземні мови? Проте вивчення мов  у дорослому віці має ряд переваг. 

 

Чим менший вік дитини, тим менше вона вчить. Бо ж насправді вона просто отримує готове знання, інформацію. І мову також. Дитина чує мову: рідну у родинному колі, і дещо інакшу на вулиці або в садочку. Прислухається і ніби “вловлює” її, розрізняючи зі звичною рідною мовою. І це відбувається легко, природньо: дитина прагне повторити почути, спілкуватися новими словами й інтонаціями. Особливо помітно, наскільки легко діти оволодівають іншими мовами, у мультимовних садках.

Якби ж те саме можна було сказати й про дорослу людину, що насправді стикається з купою проблем, вивчаючи іноземну мову.

Та насправді для кожного віку є свої переваги у вивченні мов.

 

Маленька дитина краще сприймає на слух і розрізняє звуки, а відтак дуже швидко підхоплює інтонації, мелодику мови, вимову звуків. А доросла людина вміє концентруватися і виконувати певні вправи для розширення словникового запасу.

Маленька дитина вряд чи захоче слухняно сидіти, поки вчитель пояснюватиме й пояснюватиме щось нове. Увага маленької дитини сконцентрована лиш кілька секунд, контролювати власні процеси мислення дитині важко. Та й пам’ять маленьких дітей працює зовсім інакше. Тож пояснювати правила і намагатися вивчиити їх  з маленькими дітьми – провальна задача.

А от з дорослими людьми усе якраз навпаки. Тож якщо мова йде про досконалі знання граматики, то тут якраз чим пізніше починати навчання, тим більш ефективно. Звичайно, мова йде вік школярів.

Крім того, чим старша людина, тим більший її досвід, а відтак – і ширший кругозір, а значить, і багатший словниковий запас. Все це сприяє вивченню іноземної мови.

А маленька дитина вчиться, швидше, повторюючи за іншими. Такий спосіб буде ефективним, якщо дтитина проводитиме багато часу з носіями мови. 

Цікаві факти: немовля здатне розрізнити 600 приголосних і 200 голосних звуків, що є в усіх мовах світу. Та вже за перший рік життя наш мозок налаштовується лише на ті звуки, які чує найчастіше. І вже заговоривши рідною мовою, ми ніби позбуваємося “зайвих” навичок. До того ж, доведено, що якщо на ранніх етапах життя не засвоїти людську мову, потім надолужити дуже важко. Чого не скажеш про іноземну мову! 

Вивчення іноземної мови швидше співвідносне не стільки із віком, скільки із головною діяльностю в тому чи іншому віці. Задачі дорослої людини і задачі дитини років 10 чи 5 – абсолютно різні. Наприклад, опнившись у новому мовному середовищі, дитині важливо якомога швидше вивчити нову мову – заради дружби, якісного спілкування, просто виживання у соціумі. В той самий час доросла людина не так сильно й емоційно переймається подібними проблемами. Тож часто бачимо, як швидко діти вивчають нову мову, а дорослі обмежуються мінімумом слів для соціально-побутового спілкування.

Для досконалого ж володіння моою насправді потрібні роки. І мова не тільки про іноземну мову. Рідну мову, її граматику ми теж вивчаємо усе життя.